Ženský vokální soubor Tiburtina vznikl v roce 2008. Věnuje se interpretaci gregoriánského chorálu,středověkého vícehlasu a soudobé hudby. Uměleckou vedoucí souboru je Barbora Kabátková (r. Sojková). Za svoji krátkou existenci si soubor vydobil pevnou pozici na poli tzv. autentické interpretace staré hudby a řadí se mezi špičky ve svém oboru. Hlavním interpretačním zájmem souboru je správná deklamace jazyka ve spojení s hudební složkou a vokální technikou, na základě znalosti dobové hudební praxe a teorie.

Na koncertech souboru můžete slyšet repertoár zcela vokální, vycházející z liturgických pramenů středověku, ale i repertoár vokálně instrumentální uvádějící středověkou hudbu duchovní i světskou. Nebrání se i netradičním projektům - např. ve spolupráci s orchestrem Berg (Magnificat pro dvě scholy, orchestr a chrámový prostor Slavomíra Hořínky) či jazzovým triem Davida Dorůžky (crossoverový projekt Apokalypsis). Tiburtina ensemble natočil dvě úspěšná cd - v roce 2011 Flos inter spinas pro vydavatelství Supraphon a v roce 2013 projekt Apokalypsis pro vydavatelství Animal music. CD Apokalypsis bylo nominováno na cenu Anděl 2013 a odbornou porotou vybráno do nejužší nominace jako jedna ze tří nejvýraznějších nahrávek v oblasti jazzu/crossoveru v roce 2013.

Soubor účinkuje v různých obsazeních, jeho stálými členkami jsou: Ivana Bilej Brouková (soprán), Hana Blažíková (soprán, středověká harfa), Daniela Čermáková (alt), Tereza Havlíková (soprán), Anna Chadimová Havlíková (mezzosoprán), Marta Fadljevičová (mezzosoprán), Kamila Mazalová (alt), Barbora Kabátková (soprán, umělecká vedoucí, středověká harfa, psalterium), Pavla Štěpničková (alt) a Renata Zafková (soprán).

Členky souboru se věnují nejen interpretaci středověké a barokní hudby. Na českých a světových podiích vystupují se soubory jako je např. Collegium 1704, Collegium Marianum, Musica Florea, Ensemble Inégal, Hofmusici, Doulce Memoire, Collegium Vocale Gent, Orchestr Berg, Ostravská banda ad.

Tiburtina ensemble své koncertní programy představil na významných českých a zahraničních festivalech (např. Letní slavnosti staré hudby Praha, Velikonoční festival Praha, Velikonoční festival duchovní hudby Brno, Svatováclavský hudební festival Ostrava, Lípa Musica, Concentus Moraviae, Uckermärkische Musikwochwen Německo, Gregorian Meditations Bratislava, Muziekcenter De Bijloke Gent Belgie, Canto Aperto Sint Truiden Belgie, Festival van Vlaanderen Brugge, Oudemuziek Utrecht, Accademia delle Crete Senesi ad.).

Svůj název si soubor vybral mezi historickými postavami středověku. Tiburtina (Sibylla Tiburtina, či Sibyla Tiburská) byla věštkyně, která se stala nejznámnější Sibylou středověku a to především tím, že její věštby úzce souvisely s křesťanstvím. Paralely mezi pohanskou Sibyllou a křesťanskou prorokyní jsou nasnadě: urozený původ, kazatelské cesty, dotazy mocných a schopnost prorokyň dohlédnout až na konec věků, která je mužům – jakkoli učeným odepřena.